Fizjoterapia po porodzie - w czym może pomóc?

Ciąża to cudowny jak i trudny czas dla wielu przyszłych mam. Ciało podczas ciąży się zmienia. Przepona przesuwa się ku górze, mięśnie brzucha rozciągają się, miednica pochyla się do przodu, zwiększa się napięcie mięśni w okolicy dna miednicy, mięśni pośladkowych, mięśni karku czy powięzi piersiowo-lędźwiowej. To tylko kilka z wielu zmian, które towarzyszą kobiecie w czasie ciąży. Zamiany te powodują często bóle kręgosłupa, bioder, spojenia łonowego, bóle pachwin, napięciowe bóle głowy, karku, obrzęki czy problemy z oddychaniem. Młode mamy mogą pomyśleć, że gdy nadejdzie wyczekiwany przez nich moment, czyli poród, to wszystkie dolegliwości znikną. Niestety często tak nie jest.

Od momentu porodu wszystkie potrzeby Maluszka stają się ważniejsze niż Mamy. Może towarzyszyć temu wrażenie, że tak już będzie zawsze. Na samym początku to jest OKEJ, ale na dłuższy czas… Czy to na pewno właściwa droga?

Dla młodego człowieka kobieta jest w stanie bardzo wiele poświęcić, oczywiśnie nie ma w tym nic złego. Jeżeli jednak młoda mama całkowicie zapomni o sobie, to po pewnym czasie ciało samo się o siebie upomni.

Poza zmianami nabytymi w czasie ciąży, porodu, “przychodzą” te poporodowe.

Doskonale wiemy jak wiele godzin kobieta spędza na noszeniu, karmieniu czy podnoszeniu dziecka, które z dnia na dzień przybiera na wadze i staje się coraz bardziej wymagające. W pewnym momencie mogą pojawić się kompensacje, które w dalszej perspektywie będą działać na ciało młodej mamy niekorzystnie.

Problemami, z którymi często zmierzają się młode mamy to między innymi:

– rozejście mięśnia prostego brzucha

– obniżenie narządów miednicy

– bóle pleców, karku

– bóle związane z przeciążeniem nadgarstka i kciuka

– problemy z nietrzymaniem moczu

– blizna po nacięciu krocza czy cesarskim cięciu

Można by tak jeszcze wymieniać, ale ta lista daje już pewną dawkę informacji.

Jeśli nie wiesz na jakim etapie są zmiany w Twoim ciele, po prostu umów się na wizytę.

Pierwszy krok należy do Ciebie!